Minulla on muutaman päivän projekti tällä viikolla ja tekemistä muutenkin yllin kyllin, mutta kyllä olo on vähän hämmentynyt.  Olen huomannut, että valmistumisessa todella on yksi etu.  Minun oloni on niin ihmeellisen rento.  Minä olen vapaa!  Vapaa tekemään iltaisin mitä ikinä haluan!  Minun ei tarvitse tuntea pienintäkään huonon omantunnon pilkahdusta siitä, että teen jotain, mistä "ei ole hyötyä", vaikka tähdellisempääkin tekemistä olisi.  Opiskelu ei enää paina mieltä.  Vaikka olen mielestäni jo kauan osannut rauhoittaa illat ja sunnuntaipäivät opiskelulta, tämä on silti eri juttu.  Ja aika ihmeellinen sellainen.

Tiedän, että kohta varmasti tulevat eteen kaikki ne asiat, jotka olen yrittänyt painaa unohduksiin viimeisen vuoden aikana, mutta jollain tavalla olen alistunut siihenkin.  On kuitenkin hyvä, että painavia asioita on yksi vähemmän.

Vietin melkein kokonaisen viikon äitini ja isäni luona.  Tässä muutamia kesäkuvia sieltä.  Kylän reunaa virtaa joki.  Katselin sillalla, kuinka kalat uivat kirkkaassa vedessä lähellä rantaa.  Telkkäemo oli vähän hermostunut minusta: sillä oli kai pesä lähellä olevassa pöntössä.

1693283.jpg

Kylätie

1693285.jpg

Äidillä oli syntymäpäivät ja tein hänelle pienen kakun.  Sisälle laitoin lakkahilloa, josta äiti pitää, sekä maustettua kerma-rahkavaahtoa.  Pohjana on vahvasti kaakaonmakuinen sokerikakkupohja.

1693277.jpg