Eräänä aamuna ajelin tapani mukaan pyörällä keskustaan ja poikkesin pariksi tunniksi Vakkaan.  Sisälle päästyäni menin vessaan vaihtamaan vaatteita (reippailu sai vaatteet hikisiksi).  Vessassa huomasin äkkiä, että jotain puuttui.  Olin  ollut tullessani... miten sen nyt asiallisesti sanoisi... alusvaateosastoltani yläosattomissa..  Puuttuva vaatekappale oli ollut repussa ja aivan varmasti olin sen sieltä ottanut vessaan mennessäni.  Oliko se jo pudonnut?

Avasin oven ja tutkin lattian ja repun.  Sitten tutkin repun uudelleen.  Ei mitään.  Ovelle koputettiin ja päästin sisään miehen, jolla oli asiaa kaupan puolelle.  Menin taas vessaan.  Missään ei näy sitä, mitä etsin.  Mitähän tässä tekisi?  Ajattelin, että minulla oli tasan kaksi vaihtoehtoa.  Ensimmäinen vaihtoehto oli, että kävelisin kaupan puolelle ja kysyisin siellä olevilta naisilta ja siltä yhdeltä mieheltä: "Anteeksi, oottekohan te nähneet minun ---ni missään?"  Kääk, en todellakaan kokeilisi vaihtoehtoa nro 1!!  Mutta toinen vaihtoehto oli odottaa, kunnes joku löytäisi etsimäni vaatekappaleen ja kiljaisisi hämmästyneenä: "Hei, kenen NÄÄ on???!"  Tai ehkä löydön tekisi pian avautuvan kaupan ensimmäinen asiakas!?

Ei ei ei, kaikki vaihtoehdot olivat aivan yhtä surkeita!  Talsin neuvottomana edestakaisin keittiössä ja sitten menin taas vessan ovelle.  Käsi hipaisi jotain ja vilkaisin alaspäin.  Kappas, siinähän se etsitty vaatekappale roikkui, minun vyötäisilläni!