"Vapauteen ja elämään riemuiten jo tulkaa!

Jeesus nousi haudastaan
eivät portit mitkään
häntä voineet pidättää,
eivät sinetitkään.
Kahdentoista kanssa hän
kulkee kaikkialle.
Heistä rauha säteilee,
vieras maailmalle."

Lopetimme kuoro2:n harjoitukset Vapauteen ja elämään -lauluun, jota jammasin koko matkan bussille asti. Tykkään laulusta paljon! Siinä on iloa, siinä on vauhtia. Siinä on myös naisäänten vuorottelua ja äänten jakautumista, johon pitää keskittyä ja josta tietysti nautin. Kun lisää paikka paikoin kivat rytmit, syntyy laulu, joka saa minut enemmän tai vähemmän heilumaan tahdissaan :)  Sama jatkui vielä bussipysäkilläkin, jossa huomasin kuljettajan katselevan minua miettiväisen näköisenä ikkunastaan :D

Ette muuten ikinä arvaa, mitä minä tein tänään. Siivosin. Siis ihan oikeasti siivosin! Mitä se vaatii? Se vaatii, että minulle on tulossa vieraita. Niin yksinkertaista se on. Minun olisi tietysti pitänyt kutsua vieraita jo ajat sitten, mutta se on tuntunut liian vaivalloiselta. Nyt sitten saan luokseni kummityttö 8v:n ja Isosiskon ja ilolla otan heidät vastaan. Siivoaminen on ollut tosi vaikeaa, mutta olen silti iloinen, että sitä on nyt pakko tehdä.

Aamulla aloitin siivoamisen niin, että pistin pyörimään dvd-boxin, jolla on 7 tuntia Pokka pitää -sarjaa. Sitten istuin sängylle ja katselin mietteliäästi tavarakaaosta. Ehkä se siivoutuisi itsestään, jos katselisin tarpeeksi kauan? Tai jos tiukan katselun myötä kaaos edes alkaisi selkiytyä jostain murkasta ja siivoaminen tuntua helpommalta. Ei alkanut. Katsoin kelloa, joka kulki armottomasti. Ymmärsin, että minun todella pitäisi nostaa takapuoleni sängyltä ja tehdä itse jotain. Oli hirveän vaikeaa aloittaa, kun ei nähnyt, mistä voisi lähteä liikkeelle, ja kun vihasi siivoamisen ajatustakin. Jostain homma sitten alkoi ja sain päivän mittaan lattialta pois kolmasosan rojuista ja laatikoista. Hyvä minä. Huomenna aamulla on terapia, mutta sitten täytyy jatkaa.

Kun alkoi laiskottaa, siirryin siivoamaan vessaa. Sitä minä onnistun siivoamaan suhtkoht usein, sillä se on kooltaan hyvin pieni. Ei sinne mahdu kuin wc-pönttö, lavuaari ja niiden väliseen kulmaan muovinen, pieni korivaunu, jossa pidän tavaroita. Pöntön eteen mahtuu wc-matto, jota ei kaupasta hevin löydä: standardikokoiset ovat aivan liian isoja.

Nyt onkin melkein kerrottu tämän viikon ohjelma :) Netissä minua ei näkyne muutamaan päivään. Perjantaina askartelen pääsiäiskortteja Vakassa ja lauantaina on tädin hautajaiset Haapamäellä. Huh, se päivä vie takuulla voimia.

Hyvin sitä löytyi hiihtolomaviikollekin ohjelmaa.