Kummallista, että on paikassa, jossa ei oikeastaan "ole mitään tekemistä" ja silti ei ehdi päivittämään blogia :)

Missä sitten olen ja mitä teen? Olen kaverini vuokraamalla mökillä, jonka hän maksaa ja jonne hän toivoi minua seurakseen. Kyllä, noin vain ja ilman rahaa. Ikinä en olisi voinut mitään maksaakaan, vaan minun olisi pitänyt kieltäytyä yhteisvuokrasta ja koko jutusta. Saman kaverin kanssa olen päässyt reissaamaan monta kertaa viime vuosina. ... Toivottavasti hän ymmärtää, mitä nämä reissut minulle merkitsevät. Mökkeilykin on yksi unelmistani.

Entä kuinka päivä täällä sujuu? Ensin herätään, mutta vasta silloin, kun aivot ovat levänneet tarpeeksi. Käydään katsomassa kuistilla, miltä kesä tänään tuntuu. Käydään ehkä järvessä. Sitten syödään aamiaista ja tuijotetaan ikkunasta ulos. Ihmetellään järveä, joka on aina eri näköinen. Tänä aamuna laiturin ohi purjehti kaksi joutsenta. Toissayönä heräsin neljän jälkeen ja jossain lauloi satakieli.

Aamiaisen jälkeen tehdään sitä, mitä mieli tekee. Olen ollut muutaman päivän vähän kipeä, joten tänään vain loikoilin kuistilla ja luin. Samalla kuulin kaikki kesän äänet ja näin kaiken, mitä ympärillä tapahtui.

Ympäristö on rehevää ja upeaa. Linnut laulavat vielä, vaikka laulukausi on loppumassa. Kirjoitan ylös kaiken kävelyllä havaitsemani. Kuistilla ja laiturilla voin leikata matonkuteita tai repiä sytytysruusuja munakennoista. Ristipistotyökin on mukana. Illalla lämmitetään sauna.

Ennen mökille tuloa juttelimme maalla asumisesta. Olen jollain tavalla kaupunkilainen ja jollain maalainen. Haluan ajatella olevani pohjimmiltani, oikealta minältäni, maaseudulle luotu. Mökillä vietetyt päivät vahvistavat sitä. Elän nykyisin kaupungissa ja elämänmuutos maalle muutettaessa olisi suuri. Isoin asia olisi ehkä se, mistä löydän ihmisiä ympärilleni. En haluaisi luopua mistään harrastuksestani. Silti minusta tuntuu, että asiat järjestyisivät. Voisin muuttaa ilman pelkoa. Sitten vain elettäisiin eri elämänrytmissä.

Pimeän ja mörköjen pelkokin olisi ongelma, ainakin aluksi :D Mutta jospa maalla asumisen edut olisivat tarpeeksi suuret, että olisin motivoitunut taistelemaan pelkoja vastaan ? :)  Oli miten oli, asia ei ole millään tavalla ajankohtainen.