Yritän jälleen opiskella espanjaa. Kunpa jaksaisin (viime kerroilla en ole jaksanut tehdä kotitehtäviä, joten se oli yhtä tyhjän kanssa).

Kysillä olen käynyt kokeissa. Koko kehon tietokonekuvaus oli mielenkiintoinen juttu. Minulla on kai lisämunuaisessa sellainen yleensä harmiton "kasvain", jollainen löytyy usein sattumalta (kuten nyt). Nyt selvitellään, ettei se erittele liikaa hormoneita. Huomenna kuulen lisää asiasta. Saisikohan kehokuvasta kopion? Sellainen olisi hieno seinällä!

Olen tänä vuonna osallistunut Birdlife Suomen 100-lintua -haasteeseen. Nyt sivuilla ehdotettiin uutta haastetta: montako lintulajia näet marraskuun aikana? Eilen en muistanut asiaa, joten listalla on toistaiseksi vain Kuopion pihoilta tulleet 1) talitiainen 2) naakka 3) varis 4) pulu ja 5) harakka. Muutakin olen kylllä nähnyt, mutta äänet eivät ole minulla niin hyvin hallussa, että lintuja tunnistaisin. Näkeminen ei aina auta, kun linnut näkyvät vähässä valossa vain tummina hahmoina.

Ja mitä muuta teen: haaveilen merestä ja valosta. Tulevilla laskuilla ja näillä rahankäyttötavoilla se kyllä jääkin haaveeksi.