Gradu on jätetty ja kypsyyskoe tehty.  Tulin laitoksen atk-luokkaan vähän hämmentyneissä tunnelmissa.  Olen helpottunut, mutta ilo piileskelee edelleen surun varjossa.  Onneksi se sentään on olemassa.  Kypsyyskoe ei ollut lainkaan helppo, mutta ei onneksi liian vaikeakaan.  Oikeastaan nautin sen tekemisestä!  Ainoa hassu juttu oli, etten näköjään kirjoita enää paljoa käsin.  Kirjoitin tekstin ensin suttupaperille ja kun yritin sitten tehdä saman siististi toiselle paperille, meinasi aika loppua.  Miten sitä voikin olla tullut niin kömpelöksi?  Aika meni viimeiseen minuuttiin asti ja käsi on ihan krampissa :D

Nyt kun yksi iso asia on jäänyt (melkein) taakse, tulee heti sellainen olo, että on kirjoitettava.  Minun pitäisi kirjoittaa paperille kaikki, mitä minulle viimeisen vuoden aikana on tapahtunut.  Tarpeesta tulee huutava, epäilen.  Ehkö se toteutuu tässä tulevien viikkojen myötä.  Tai ainakin kesällä.

Minun pitäisi myös alkaa kasvattamaan matkakuumetta!  Alle kuukauden kuluttua minä pääsen Saksaan!

1497088.jpg

Kys:n lampi Kuopiossa on jo melkein sula.  Eilen lammessa lemmiskeli telkkäpariskunta ja kaksi koskeloa lepäili lammen rannalla.  Sitten paikalle viipotti myös sinisorsa.