Marraskuisen tapahtuman jälkeen olen huomannut herkistyneeni humalaisille. Asun kolmen pubin ja kahden sellaisen talon naapurissa, joita ihmisten puheissa kutsutaan "juoppotaloiksi". En haluaisi käyttää sellaista sanaa, mutta se sopii tähän tarinaan valitettavan hyvin :(  Ennen marraskuun tapahtumaa en paljoakaan piitannut humalaisten huutelusta.

Pian em. vaarallisen kokemuksen jälkeen jäin taas bussista pysäkilleni. Huomasin autossa, että pysäkillä on muutaman nuoren aikuisen joukko ryyppäämässä. Joukko näytti rauhalliselta ja joukossa oli tyttö, joten jäin bussista kuten olin aikonut. Joukko läksi kuitenkin kävelemään perässäni ja eräs mies päätti yrittää säilytellä minua ärjäisemällä. Ensimmäisellä kerralla se toimi, mutta sen jälkeen en ollut moksiskaan, joten hän jatkoi huutelemalla. En pelännyt häntä, mutta kyllästyneeksi tunsin oloni, kun talsin katua eteenpäin. Tytön kunniaksi on sanottava, että hän näytti nololta, vaikka yrittikin nauraa vaivautuneesti mukana. Minä en viitsinyt ruveta riitelemään tämänkään porukan kanssa.

Jonkun aikaa myöhemmin päädyin puolestani Niiralassa kännisen kanssa samalle pysäkille. Tämä mies "lauloi" rivoja kaikille ohikulkijoille. Minusta hän ei piitannut, eikä tuntunut muutenkaan vaaralliselta, joten pysyin paikallani. Tympi vain. Kaksi päivää myöhemmin menin "omalle" bussipysäkilleni ja tyrmistyksekseni sama mies oli siellä! Ei voi olla totta! Hän asui naapurin juoppotaloissa. Aloin olla sitä mieltä, että bussipysäkkini täytyy olla kirottu :O  Ei tämä muuten näin menisi.

Ikävien tapahtumien huipennus oli, kun ennen joulua olin pizzeriassa serkkuni kanssa. Takkiani tuli hiplaamaan nainen, joka sitten hymyili ja tokaisi: "Nyt sinä olet hiv-positiivinen." Suuni loksahti auki. Tämä ei yksinkertaisesti enää voinut olla totta. Näin varmasti unta. Onko tuollaisiakin oikeasti? Säikkymään nainen ei minua saanut, sillä tiedän vallan hyvin, ettei hiv tartu edes verikontaktissa noin vaan. Vastasin: "Tuskinpa vaan." Siinä kaikki. Siitä hetkestä alkaen olen alistunut siihen, että vain odotan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Onkohan se taas jotain astetta pahempaa?